رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: دستگاه قضایی با اطلاع رسانی دستاورد‌های نوید بخش، قصد تزریق روحیه امید به جامعه را دارد 

18:51 - 02 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۴۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: دستگاه قضایی با اطلاع رسانی دستاورد‌های نوید بخش، قصد تزریق روحیه امید به جامعه را دارد 
رئیس کل دادگستری سمنان گفت: دستگاه قضایی استان با اطلاع رسانی دستاورد‌های نوید بخش، قصد رشد و تزریق روحیه امید و ایمان به جامعه را دارد. 

خبرگزاری میزان_ محمد جعفر عبدالهی در دومین روز از ایام هفته قوه قضائیه با حضور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه سمنان، قبل از ایراد خطبه‌های نماز جمعه به بیان سخن پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه براساس نظر دکترین نظام، مردم ولی نعمت هستند، افزود: اراده منبعث از قانون و منطبق با شرع حاکم بر جمیع امور است. شرط بقا و تداوم حکومت جلب رضایت مردم و اعتماد آنان می‌باشد.

وی ادامه داد: در دوران تحول و تعالی قضایی، قوه قضائیه دنبال ارائه خدمت بی دریغ به اقشار مختلف جامعه است و اراده به تحقق آن وجود دارد.

عبدالهی، به مطالبه مردم از دستگاه قضایی در امنیت آفرینی و ایجاد جامعه توأم با آسایش و آرامش اشاره و افزود: دادگستری استان سمنان در برخورد با جرائم به تنهایی دخیل نیست، بلکه با همراهی نهاد‌های امنیتی، نظامی و انتظامی در عین اتحاد و همبستگی به حفظ و ایجاد نظم و آرامش در جامعه می‌پردازد.

وی گفت: در برخورد قاطع و عبرت آموز با جرائم علیه اموال اعم از: سرقت، خیانت در امانت و جرائمی از این قبیل، در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۶ درصد کاهش و در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲/۶ درصد کاهش حاصل شده است.

عبدالهی ادامه داد: در مبارزه با وقوع جرائم خشن مشتمل بر آدم ربایی، قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ درصد کاهش و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰/۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان، به دیگر مطالبه مردم مبنی بر کاهش فرآیند دادرسی اشاره و افزود: زمان رسیدگی در سال گذشته از ۸۹ روز به ۸۶ روز کاهش رسیده و با توجه به افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها در سه ماهه سال جاری، با خروجی ۱۲/۵ درصدی، امید است نوید تحقق سیاست دستگاه قضایی استان در کاهش زمان و نرخ رسیدگی بدست آید.

وی با اشاره به ۲۶ ژوئن روز مبارزه با مواد مخدر، هشدار داد: متاسفانه مواد مخدر با اسامی و عوارض مختلف همه آحاد جامعه بویژه جامعه محصلین را تهدید می‌کند و بایستی خانواده‌ها به رفتار و تحرکات فرزندان شان نظارت کافی داشته باشند.

عبدالهی در خاتمه گفت: در استان سمنان با اجرای طرح یاری گران زندگی در روستا اقدامات ارزشمندی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام شده و قدردانی می‌شود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *